Slider

نهال ابریشم ایرانی


معرفی نهال ابریشم ایرانی

درخت ابریشم ایرانی جزو درختان خزان پذیر بوده و تاج آن پوششی پهن دارد از این رو سایه نسبتا خوبی دارد. ارتفاع درختان ابریشم ایرانی 5 تا 15متر رشد میکند اما رشد آن نسبت به سایر ارقام درختان کند تر میباشد. این درخت لاغر اندام و بلند قد از گیاهان بومی شرق و جنوب آسیا است. رنگ‌ تنه درخت ابریشم ایرانی سبز و نقره ای بوده و برگ های بلند و باریکی دارد که 20 تا 25 سانتی متر میباشد.

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال ابریشم ایرانی بپردازیم.
نهال ابریشم ایرانی یکی از نهال های بسیار محبوب و مطلوب زینتی می باشد. ایرانی ها به این نهال شب خسب هم می گویند. دو به دو بسته شدن برگ های کوچک آن در شب علت این نام گذاری می باشد. این نهال ابریشم تقریبا رشد سریعی دارد و ارتفاع آن به 5 الی 15 متر می رسد.
نهال ابریشم ایرانی دارای برگ های دو مرتبه مرکب، متناوب، ظریف مانند سرخس می باشد. گل های سفید و صورتی رنگ خوشه ای شبیه به پوم پوم دارند. این برگ و گل ها اصلا سمی نمی باشند. حتی می توانید آن ها را مانند دیگر سبزیجات بپزید و مصرف کنید.

 


خرید نهال ابریشم ایرانی از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال ابریشم ایرانی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

گلهای این درخت به رنگ صورتی و سفید و خوشه ای بسیار زیبا و چشم نواز است. بسیار کمیاب و زیباست این رقم در مجموعه نهالستان بیونهال به صورت عمده تولید و عرضه میشود .



نگهداری نهال ابریشم ایرانی

نهال ابریشم ایرانی را باید در خاک های لومی، ماسه ای و گچی کاشت. سعی کنید هر 7 الی 10 روز یکبار خاک آن را زهکشی کنید. این نهال را در سایه نکارید؛ در نیم سایه و یا در معرض تابش نور مستقیم خورشید بکارید. این نهال تاج دار می باشد. برای این که بعد از بزرگ شدن تاج ها به هم برخورد نکنند و فضای کافی برای رشد داشته باشند، بهتر است در فاصله های 3 در 3 متر کاشته شوند.
در ابتدای رشد نهال ابریشم ایرانی اگر منطقه کاشت آن بارندگی ندارد، نیاز به هفته ای یکبار آبیاری دارد. اگر در منطقه کاشت آن بارندگی داشت، فقط در فصل های بهار و تابستان آبیاری شود. این نهال نیاز به هرس شدن دارد. بهترین زمان برای هرس کردن آن بهار می باشد. این نهال مقاومت بالایی به گرما دارد اما بهتر است آن را در دمای 5 تا 25 درجه سانتی گراد کاشت.

خواص نهال ابریشم ایرانی

درخت ابریشم خواص دارویی زیادی دارد. در طب سنتی برای سلامتی قلب از گل های نهال ابریشم ایرانی استفاده می شود. پوست تنه ی آن برای درمان زخم و کوفتگی بسیار خوب است. از دانه های آن برای غذای دام استفاده می شود. از شهد گل هایش عسل تهیه می شود.

شما می توانید برای خرید نهال ابریشم ایرانی با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

برگ‌های سرخس مانند و ظریف آن شامل ۱۰ تا ۳۰ جفت برگچه کوچک تقریبا مستطیلی است که در دو طرف شانه ای قرار میگیرند، این برگچه ها با تاریک شدن هوا روی هم جمع میشوند.
درخت ابریشم ایرانی از ظاهری بسیار زیبا و خاصی برخوردار است .
به علت اینکه برگ های کوچک این رقم درخت در شب دو به دو بسته میشوند به آن شب خسب میگویند.
نهال ابریشم ایرانی را باید در دمای ۵ تا ۲۱ درجه سانتی گراد نگهداری کرد با این حال مقاومت بالایی در برابر گرمای بالا دارد.

 این رقم نهال در برابر خشکی و‌کم آبی مقاومت زیادی دارد از این رو به آبیاری چندانی نیاز ندارد.
کاشت نهال ابریشم ایرانی بهتر است در مناطق آفتابی و نیمه سایه انجام شود تا رشد بهینه و مطلوبی داشته باشد.
مناسب ترین خاک برای کاشت نهال ابریشم ایرانی ،خاکهای لومی شنی و زهکشی شده میباشد، البته این رقم نهال در هر هرنوعی پرورش می یابد.



مشخصات نهال ابریشم ایرانی

  • دسته: ارقام نهال تزئینی
  • زادگاه: بومی شرق و جنوب اسیا
  • نام علمی: Albizia julibrissin
  • مقاومت بالا به خشکی
  • مقاومت بالا به گرما
  • آبیاری: هر 7 روز یکبار
  • عمر اقتصادی: 15 الی 20 سال
  • ارتفاع درخت : 5 الی 15 متر ارتفاع
  •  فواصل کاشت: 3 در 3 متر
  • شکل رشد محصول: درخت بزرگ

 


مزایای خرید نهال نهال ابریشم ایرانی از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث نهال ابریشم ایرانی

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال ابریشم ایرانی

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال